svenska uppgift- telefon pratande.

Jag kan bli förjäkla galen ibland när jag lyssnar på folk som snackar i telefon, speciellt när de e otrevliga mot folk som de är nära. Vissa som jag lyssnar på säger typ bara: mamma, hämta mig på stationen om tio minuter. Inget "så är du snäll" och inget "mamma, kan du hämta mig där?". Sen så kan jag och bli helt totalgalen när jag hör folk på bussen, tåget eller någon annanstans som snackar om massa privata saker, hur fulla dom blev i helgen eller vem de hade sex med sist, sådant pratar man väl inte högt om , eller har jag fel? Dessutom finns det dom som snackar skit om andra personer skithögt, inte särskilt smart med tanke på att det kan finnas människor i bussen eller whatever, som känner denna person de snackar skit om. Ska ni snacka skit, eller snacka om privata saker, håll det hemma hos er, eller iallafall viska, det kan väl inte vara så jävla svårt? Pratar människor i min omgivning om negativa saker, så kan jag faktiskt bli arg och ledsen och det påverkar hela min dag, däremot hör jag någonting roligt som ett asbra skämt eller liknande, då kan jag bli så himla glad. Så jag tycker, håll det negativa och hemska hemma, och håll bara det roliga öppet för omgivningen.


Kommentarer

Du får kommentera inlägget här:

Namn:
Klart jag ska komma ihåg dig

E-postadress: (Kommer inte synas)

URL/Din fina blogg:

En fin kommentar:

Trackback
RSS 2.0