Föräldrar!

Ni föräldrar där ute som inte stöttar era barn, ni borde verkligen tänka till lite. Om ni stöttar era barn och låter dom ha lite egna valmöjligheter så kommer ni att få en mycket bättre relation till era barn. Jag blir irriterad när jag hör: Jag får inte byta klass eller skola för mamma/pappa bara för att jag inte trivs, de säger att det kan vara mitt eget fel att jag inte trivs. Eller: Mamma/pappa gav mig utegångs förbud igår för att de såg mig röka osv osv. Som att det hjälper med utegångs förbud en dag eller en vecka bara för att ni såg era barn göra "hemska saker" , jag tror verkligen inte på det här med utegångs förbud och sådant. Man måste hjälpa till för att det ska kunna bli bättre, man ska säga: jag stöttar dig i alla lägen och vill hjälpa dig.

Vissa får inte ens byta klass för deras föräldrar även fast de inte trivs. Tänk på att ett byte av klass eller skola kan göra det bättre för ditt barns betyg eller ditt barns välmående. Man kan faktiskt bli deprimerad för att man inte trivs i en klass, tro mig jag vet!

Jag har så mycket mer att säga om detta egentligen. Men det som jag vill ha sagt är det att föräldrar därute, kom igen och stötta era underbara barn! :D
Och tack mamma och pappa för att jag har fått en bra uppfostran och att ni stöttar och hjälper mig i alla lägen <3 Puss:*

Kommentarer
Postat av: Anonym.

Fin text! :) Detta kanske är en blogg att följa? ;)

2010-10-19 @ 22:17:36
Postat av: mams

Men vi har ju oxå fått fina barn...puss

2010-10-19 @ 22:24:54
Postat av: Anonym

om det betyder att en föräldrer "stöttar" sina barn genom att acceptera att dom förstör sin kropp med att röka, so sure, du är dummare än vad jag trodde ;)

2010-10-20 @ 09:39:55
Postat av: Allis

svar till anonym: jag menar inte att man ska acceptera att ens dotter eller son röker jag menade att man ska stötta och hjälpa, det är en helt annan sak. Hjälpa att sluta med det tex eller något annat, så förlåt om du missförstod mig där.

2010-10-21 @ 21:39:48
URL: http://xxraawrxx.blogg.se/

Du får kommentera inlägget här:

Namn:
Klart jag ska komma ihåg dig

E-postadress: (Kommer inte synas)

URL/Din fina blogg:

En fin kommentar:

Trackback
RSS 2.0