Min krönika som jag skrev på textkommuniktationen

Ta ingen skit

"Jävla bög" är ett ord som ofta används i skolan idag. Kamratposten har gjort en undersökning där 54% svarar att bög och lebb används i skolan som ett skällsord. För mig är det ofattbart hur vi fortfranade kan leva så som vi gör diag. Visst, det kanske inte är lika hemskt som förr, där homosexuella sattes i fängelse eller blev spottade på, men ibland händer det faktiskt. Vissa blir skadade psykiskt eller fysiskt idag för att de har en "annorlunda" sexuell läggning.

Jag har alltid haft inställningen att människor ska få se ut hur de vill och vara som de själva vill, det ska ingen annan få bestämma åt en. Människor som jag har träffat, speciellt killar, har sagt att det är "sexigt" med lesbiska men äckligt med bögar, ofta tror jag få att de som säger detta bara tänker på sexet mellan killarna. Jag kan inte hänvisa till hur det är att vara lesbisk, men jag kan hänvisa till hur det är att vara annorlunda och det är ofta väldigt jobbigt och man blir kallad för alla möjliga saker.

Det finns många som inte ens vågar erkänna att de inte är heterosexuella, för de vet att någon gång i deras liv kommer de antagligen bli mobbade eller slagna på grund av vad de är, deras föräldrar slänger ut dem ur huset och säger till dem att aldrig mer höra av sig. Jag blir otroligt frustrerad. Det är meningen att föräldrar ska finnas där för dig, stötta dig och säga att du är bäst, att det inte finns någon som dig Att människor kan bli uppfostrade att tycka att saker som är annorlunda är fel, bara för att de själv inte vågar vara som de själva vill är väldigt märkligt. Jag har blivit uppfostrad på ett helt annat sätt än det. Mina föräldrar har sagt till mig att man ska låta andra vara, man kan tycka att något är fel, men man kan ändå alltid låta en människa vara och inte lägga sig i hur andra personer lever sitt liv.

Grynet sa alltid en väldigt viktig sak, "ta ingen skit", det är nog en av de viktigaste sakerna man kan säga till människor. Det låter kanske som en kliché, men du är unik, det finns ingen som dig så därför bör man också kunna låta sig själv vara unik utan att bli trakasserad. Blir man orättvist behandlad, så ska man alltid våga söka hjälp, man kan polisanmäla eller också prata med någon som man är nära. Jag vill ge beröm och en stor applåd till de som vågar vara sig själva, till de som inte bryr sig om hur andra människor liv ser ut och till de föräldrar som stöttar sina barn, för det är det viktigaste i hela världen, att man har föräldrar som ger kärlek.

Jag vill bara säga en sista sak, jag tycker att vi ska förbättra vår framtid och göra vår värld bättre. Kom igen nu, vi lever på 2000-talet, visa det och skärp er för fan!

Kommentarer
Postat av: josefine

bra skrivet!

2010-10-28 @ 18:24:34
URL: http://prettydemon.blogg.se/
Postat av: k.

Att vara homosexuell är tydligen lika tabulagt som att vara feminist, speciellt en manlig feminist. Det har hänt många gånger, både av nytt och gammalt umgänge, att jag blivit kränkt för att jag står för att jag är en 17 årig manlig feminist. Så jävla rubbad miljö.

Mycket bra skivet av dig!

2010-10-28 @ 19:17:15
Postat av: allis

josefine: tack så mycket! :)



k: tack så mkt, det hade varit kul att få reda på vem du är ;D

2010-10-28 @ 21:34:44
Postat av: k.

Jag föredrar att vara anonym. Du kan lära känna mig som k. :)

Inget personligt, haha ;)

2010-10-29 @ 15:42:02

Du får kommentera inlägget här:

Namn:
Klart jag ska komma ihåg dig

E-postadress: (Kommer inte synas)

URL/Din fina blogg:

En fin kommentar:

Trackback
RSS 2.0