Snö, eller inte snö?

Jag föredrar snö faktiskt. Jag älskar snö om jag ska vara ärlig. Igår när det började snöa blev jag som ett litet barn igen och började tänkte på julafton och ville bara kasta mig ner i snön och göra snöänglar och bli ordentligt kall så att man kan värma sig när man kommer in sedan.

De flesta gillar inte snön så mycket. Idag har jag hört runtomkring mig: "JAG HATAR SNÖ, VILL HA SOMMAR!" Men som sagt är jag ingen sommarmänniska. Det är så härligt med en ursäkt att kunna sitta inne och glo på underbara filmer och gamla julkalendrar och det är så härligt att gå ut när man vill ha frisk luft och bara känna vinter och julglädje. Eld i spisen och ljus tända överallt, överdrivet mysigt. Dessutom kan man ju inte glömma julskyltningen som börjar vid denna tiden.

På söndag är det första advent, som jag längtar. Den dagen ska vi julpynta jättemycket, mitt rum och hela huset ska få sprida julgläde :)

Ni som inte gillar snön och vintern, tänk på allt positivt som finns. Som sagt så har man ju faktiskt en ursäkt att vara inne och glo på film eller läsa en bra bok.


Kommentarer
Postat av: Ingetine

Hi, cool site. What CMS is it?

2011-06-03 @ 11:59:36
URL: http://ingetine.unitblog.com

Du får kommentera inlägget här:

Namn:
Klart jag ska komma ihåg dig

E-postadress: (Kommer inte synas)

URL/Din fina blogg:

En fin kommentar:

Trackback
RSS 2.0